exhibitions

main: Gabriele Galimberti – Home Pharma

Noorjaha Sagri, 56, her husband Abbas Ali Sagri, 67, and, from left to right, their children Faisal, 24, Heena, 17 and Rafiq, 22. They live in a one room flat in the Dharavi slum of Mumbai, India. At night they pull out mattress and all sleep in one room. The parents do not work, while the children do sporadically and are the only source of income for the family. Abbas, the father, has suffered a stroke so most of the medicines visible are for his use.

Glitch Window: Timo Ullmann, Touchscreen

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Es geht im symbiont zunächst einmal um etwas ganz Simples: Raum schaffen in Basel, an einem zentralen Ort. Für kritischen Austausch über Technik und Wissenschaft, für künstlerische Prozesse, die im Kulturbetrieb noch keinen festen Boden haben. Für unkomplizierte Begegnungen auf Augenhöhe, für einen Austausch zwischen Forschenden aus ganz verschiedenen Institutionen und Kontexten, Labors und Ateliers. Oder wie der Wissenschaftsphilosoph Paul Feyerabend sagte: „There is no one way of knowing, there are many.“

Das strukturierendes Element sind dabei relativ rasch wechselnde Ausstellungen (1-2-Monatsrhytmus). Diese sollen als Prozess-Einblick dienen, als Präsentation von Recherchen und Forschungsresultaten, nicht als polierte Installationen – es wird explizit kein museales Setting gesucht. Manches wird dabei von einem offenen, künstlerischen Blick geprägt sein, manches von einem gesellschaftspolitisch-kritischen.

First of all, the symbiont is about something very simple: Creating space in Basel, in a central location. For critical exchange about technology and science, for artistic processes that do not yet have a firm footing in the cultural sector. For uncomplicated encounters at eye level, for an exchange between researchers from very different institutions and contexts, laboratories and studios. Or as the philosopher of science Paul Feyerabend said, “There is no one way of knowing, there are many.”

The structuring element here is relatively quickly changing exhibitions (1-2 month rhythm). These are meant to serve as a process insight, as a presentation of research and research results, not as polished installations – explicitly no museum setting is sought. Some of them will be characterised by an open, artistic view, some by a socio-political-critical one.